Wat een mooie stad! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Jansen - WaarBenJij.nu Wat een mooie stad! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Jansen - WaarBenJij.nu

Wat een mooie stad!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

09 Juli 2017 | Australië, Brisbane

Zo, de eerste week zit er al weer bijna op. En wat een gave en mooie stad is Brisbane toch!

Het is een stad waar je nooit alleen over straat loopt, wel alleen fiets daarentegen (buiten de wielrenners, de toeristen en de pizzabezorgers zie je namelijk niemand fietsen. En logisch ook, er zijn hier heuvels waar je u tegen zegt). Een stad waar iedereen zo ontzettend lief en behulpzaam is en waardoor je je overal meteen welkom voelt.
Een stad waar ik toch nog 10 x extra kijk of er echt geen auto aankomt, want het lijkt alsof ze elke keer van een andere kant komen. Een stad waar ik nog steeds elke keer aan de verkeerde kant de roltrap omhoog wil nemen, want ja ook dat is andersom. Een stad die vol zit met hele leuke kleding-& souvenirwinkels, waar sowieso nog veel geld uitgegeven gaat worden. Een stad waar je verdwaald in de Shopping Malls en je uiteindelijk bij de uitgang aan een hele andere straat staat en dus weer een extra rondje moet lopen. Een stad waar je heel veel foodcourts met ongelofelijk lekker eten uit zoveel verschillende landen hebt. Een stad waar je een strand en zwembad hebt op ongeveer 5 à 10 minuutjes lopen van de winkelstraat. Een stad (& land) waar er bijna geen alcohol te koop is in de supermarkt en waardoor we gisteren een half uur extra hebben gelopen. Een stad waar het ook heel hard kan regenen, hierdoor heb ik mijn eerste souvenir (een mooie Australische paraplu) al moeten aanschaffen. Een stad waar je kan nacht kajakken & een brug van 80m hoog kan beklimmen, beide activiteiten zijn dan ook al aan mijn bucketlist toegevoegd.
Dit is zeker een stad waarin ik me heel snel thuis ga voelen en waar ik ook zeven ontzettend leuke maanden ga beleven.

Dikke kus vanuit Brisbane


  • 09 Juli 2017 - 10:31

    Oma Jasn:

    geweldig esmee k hoop dat je het zo naar je zin mag houden g oma

  • 09 Juli 2017 - 11:42

    Amber:

    Klinkt goed!

  • 11 Juli 2017 - 14:12

    Ton Beije:

    Je krijgt wat je verdient. Veel plezier en succes.

  • 19 Juli 2017 - 22:15

    Monique :

    En de tijd vliegt volgens mij. Heb je veel vrije tijd?
    Veel geluk en plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 26 Juni 2017
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 5551

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 26 Januari 2018

Mijn droom stage

Landen bezocht: