Chef's en Koala's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Jansen - WaarBenJij.nu Chef's en Koala's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Jansen - WaarBenJij.nu

Chef's en Koala's

Blijf op de hoogte en volg Esmee

23 Juli 2017 | Australië, Brisbane

Morgen begin ik alweer aan mijn derde week op stage en wat heb ik het toch naar mijn zin! Op mijn eerste stagedag werd ik ontvangen met een lieve kaart van het Events/Sales team en een overheerlijke chocolade taart. Ik loop elke week van maandag tot en met woensdag stage, dit bestaat nu nog voornamelijk uit uitleg en trainingen, maar ik krijg al steeds een beter beeld over hoe deze in zijn werk gaat en krijg ook al steeds meer taken. Daarnaast werk ik ook nog 2 (of soms 3) dagen bij banqueting, ook bij het Hilton hotel. Ook hier heb ik het erg naar mijn zin, dit is namelijk een best jong team waardoor ik weer meer mensen heb leren kennen. En dit maakt het ook heel gezellig als je nog lekker een drankje wilt doen na een avond werken.
Gelukkig heb ik in de afgelopen twee weken ook nog wel wat vrije dagen gehad, die wilde ik dan ook goed besteden. Zo ben ik samen met Eva vorig weekend naar een soort food festival (Regional Flavours) geweest, waar er verschillende chefs waren die een workshop gaven. Zo heb ik Matt Preston ontmoet (Australian Masterchef) en wat een aardige man is dat toch. Verder hebben we die dag genoten van overheerlijk eten (Pokébowl & Nacho’s) en drinken (Frosé) en dat allemaal in het lekkere winter zonnetje.

Afgelopen vrijdag zijn we naar de Lone Pine Koala Sanctuary geweest, zo’n 10 kilometer van Brisbane. Hier hebben we met koala’s geknuffeld en kangaroo’s gevoerd. Wat een gave ervaring was dit zeg. Zoals de meeste wel weten, ben ik niet echt een dieren liefhebber en ik was dan ook wel een beetje zenuwachtig om zo dicht in de buurt van deze diertjes te komen. Maar ik wist, dat als ik het niet zou doen, ik spijt zou krijgen. En ik ben zo blij dat ik het gedaan heb, want wat waren ze zacht, lief & schattig, om verliefd op te worden. Misschien word ik toch ooit nog een beetje een dieren liefhebber.

En nog iets om verliefd op te worden hier is het weer. Ondanks de winter (het schijnt nu echt een koude periode te zijn) is het overdag meestal rond de 20-22 graden en met een strakblauwe lucht, dus dit is geen verkeerde winter voor mij dit jaar. Maar ’s avonds koelt het wel flink af, vandaar dat ik ook al fleecedekens heb gekocht en een lekkere warme toeristen trui.

Komende week ben ik 6 dagen bij het Hilton te vinden, dus zo heel veel zal ik niet gaan doen deze week. Wel ben ik bezig met het creëren van een Bucketlist en het plannen van verschillende trips, hierover houd ik jullie zeker op de hoogte!

Dikke kus vanuit het mooie Australië!

  • 23 Juli 2017 - 19:59

    Nancy:

    Wat super om te horen dat je het zó naar je zin hebt.
    Kijken nu al uit naar je volgende bericht!!

    Liefs,
    Opa &Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 26 Juni 2017
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 5547

Voorgaande reizen:

01 Juli 2017 - 26 Januari 2018

Mijn droom stage

Landen bezocht: